Friday, 18 July 2014

Malaysia Diuji Lagi

 
 


 

sumber : google images
 
Belum pun reda kejadian MH370 yang melanda negara kita , bahkan bangkai pesawatnya pun belum ditemui , negara dikejutkan lagi dengan kejadian terbaru iaitu Pesawat Malaysia Airlines MH17 telah terhempas di sempadan Rusia - Ukraine . Ada yang berkata pesawat telah ditembak peluru berpandu .
 
Berdasarkan wassap yg Dik An dapat dari group cousins side ayah , cousin yang kijo bernama tu kata Rusia claimed Ukraine yang tembak , Ukraine pulak claimed Rusia tembak . Apa yang pasti ALLAH lebih mengetahui semua ini.
 
Semalam masa dapat berita ni terus Dik An cakap , Ya Allah MAS dan Malaysia diuji lagi . Dugaan yang berat menglibatkan nyawa ramai penumpang serta anak kapal sendiri . Tahun ini saja berapa kali MAS telah diuji bahkan bukan MAS sahaja tapi negara kita jugak turut diuji .
 
Adakah ini petanda dari ALLAH ? Dik An pasti apa yang berlaku ni ALLAH dah tetapkan , punca dan musabab jugak ALLAh yang lebih mengetahui . Buat keluarga penumpang dan anak kapal , salam takziah . Berat mata memandang , berat lagi bahu yang memikul . Nak pulak raya hampir menjelma ni . Sedih sangat .
 
Moga keluarga pesawat MH17 tabah menghadapai dugaan dan ujian dari ALLAH.
 
-AL-FATIHAH-


16 comments:

  1. sedih =(
    semoga keluarga mangsa yg terlibat tabah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah krungkrung...harap sangat keluarga mangsa tabah...

      Delete
  2. wallahualam dik an..ermm kita hanya mampu doakan moga semua ahli kluarga mangsa tabah hadapi ujian ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu lya....moga keluarga mangsa tabah hadapi dugaan ini...

      Delete
  3. Semoga keluarga mangsa kuat..Salam takziah..

    ReplyDelete
  4. sangat sedih dan speechless, salam takziah dan al-fatihah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak...speechless sangat...

      Delete
  5. Alfatihah buat keluarga mangsa. Sebegitu sekali penumpang mh17 di aniaya. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah ana....kesian keluarga mangsa...mereka tak bersalah :(

      Delete
  6. Replies
    1. Tulah akak...kita yang orang luar ni pun turut terasa :(

      Delete
  7. innalillahiwainnailaihirojiun bulan ramadhan penuh duggaankan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Innalillah...itulah akak , tapi apa yang berlaku ni ada hikmahnya kan akak...

      Delete
    2. kalau baca surah yunus, lebih kuranglah cerita dgn malaysia kita ni..

      Delete
    3. Yeke kak ? nanti dik an baca tafsir dia...

      Delete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.