Monday, 23 June 2014

Sambil Lewa

 


Selamat ber''monday blues'' semua hikhik. Dik An harini terlajak tido gara gara kakak Dik An tak switched off air cond masa dia nak p keja tadi. Selalu Dik An pas solat subuh mesti switched off dulu then sambung tido huhu. Bangun bangun terus terjah fb blog bagai. Ish ish ish teruk nau perangangai anak dara ni :P
 
Alhamdulillah kita berada di minggu terakhir bulan Syaaban , setelah tolak tambah tinggal lebih kurang 6 hari je lagi kita bakal berjumpa dengan bulan yang penuh mulia , penur berkat , bulan RAMADHAN.
 
Semalam dan tadi Dik An jalan jalan kat timeline FB ada lah ternampak kengkawan fb Dik An buat status yang ''Tak habis puasa ganti lagi'' , ''tak sempat dah nak ganti , biarlah'' . Kalau dulu zaman Dik An sekolah boleh lah cikgu , ustazah , warden nak ingatkan , nak remindkan tapi ni memasing dah besar haruslah kena tahu tanggungjawab sendiri.
 
Kadang kadang Dik An tak faham kenapa setengah orang SAMBIL LEWA ataupun AMBIL MUDAH je soal ganti puasa ni ? Setengah tu dah cakap nak bayar fidyah je . Tapi setahu Dik An bukan ke kalau dah bayar fidyah pun puasa tetap kena ganti kecuali bg yang tak mampu macam sakit yang tak mampu puasa tu. Betul ke ? Kalau Dik An salah tegur ye :)

Dik An alhamdulillah ada famili yang selalu ingatkan Dik An untuk cepat cepat ganti , jangan tangguh . Bila dah tangguh haaa liat nak bayar. Takpe2 masing masing ada kelemahan dan kelebihan kan. Bg yang tak habis lagi ada masa lagi ni korang nak habiskan ganti.
 
Dik An mintak maaf andai ada yang tersinggung dengan kata-kata Dik An ni , maaf ye , Dik An sekadar meluahkan apa yang Dik An fikir hehe. Maaf semua. Peaceeee :)

4 comments:

  1. Ana cepat2 ganti puase lepas raya tu. Heehee..takut lupe. Kan. Lepas je ganti, mmg takde pikir ape dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe betol2...akak selalu ganti tak tentu , kadang lepas raya , kadang tu dalam bulan 1 tahun berikiutnya tu hehe...yg penting kena ganti awal2 , baru bleh tarik nafas lega hehe...

      Delete
  2. Selamat Berpuasa di Bulan Ramadhan (Day 1 puasa today).

    ReplyDelete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.