Friday, 27 June 2014

Sambal Gesek Pembuka Selera

 



 

Harini mak kata lauk semalam banyak lagi jadinya berjemaah lah habiskan lauk pauk semalam, tapi Dik An ni tak bleh kalau takde yang pedas pedas ni . Jadinya nak jugak yang pedas tp senang je nak wat maka nya Dik An wat lah sambal gesek .

Sambal gesek ni kira macam pembuka selera lah , makan nasi dengan sambal gesek ni je pun siap bertambah tambah lagi. Tak payah ada lauk lain lagi dah hehe . Dik An memang tak pandang lauk lain dah , fokus kat sambal gesek ni je.

Resepi Dik An dah pernah share dulu. Boleh terjah entry Resepi Sambal Gesek untuk dapatkan resepi , setahun dah berlalu entry resepi tu wuwuwu. Tapi mohon maap sesiap sebab dalam entry tu waktu tu Dik An bahasa kan diri Dik An ''aku'' . Mohon maap ya akak akak abang abang adik adik :)

18 comments:

  1. ni yg buat nak makan nasi lagi sekali nieh hhahah =)
    sedap sedap sedap!!

    ReplyDelete
  2. Sambal gesek tu sambal ape? Adehh.. Sambal kosong eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sambal yang ditumbuk sekali dengan ikan bilis goreng rangup hehe...sedap ana...

      Delete
  3. Replies
    1. sambal gesek tu macam sambal belacan tapi kita tumbuk sekali dengan ikan bilis goreng...cili , bwang , belacan yang kita nak tumbuk tu pun goreng dulu hehe...lpastu perah limau...

      Delete
  4. meleleh air liur tengok gambar gesek nie..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyok...hehe...watlah , senang je...yg penting sedap wooo hehe...

      Delete
  5. uishhhh terliur jadinya nie ^-^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe wat lah awk...nnti tak terliur dah :)

      Delete
  6. kalau makan nasi panas dengan sambal tambah ikan goreng pun dah bertambah-tambah..
    heheee..sedapnya nampak sambal tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kan...makan dengan sambal gesek ni confirm akan lg bertambah2 :P

      Delete
  7. Tumpang makan boleh..tapi cik akak tak makan pedas2 nie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cik akak...pedas lah sedap hehe...takpe kalau dik an wat untuk cik akak dik an kurangkan cili hehe...

      Delete
  8. di akui dik an memang pandai memasak..mesti sdp ni nakkk :D..menabung cne

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...dik an biasa2 je lya...ikut resepi je hehe...meh sini meh...mekasih lya :)

      Delete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.