Tuesday, 10 June 2014

Baru Dik An Tahu Haram Puasa Sunat Selepas separuh bulan Syaaban jika tak pernah berpuasa 1-15 Syaaban

 


 

Baru baru ni Dik An ada terbaca status sepupu Dik An kat fb . Status seperti tertera di atas nun . Barulah Dik An tahu yang HARAM berpuasa sunat selepas masuk separuh kedua bulan Syaaban jika kita tak pernah puasa sunat antara 1-15 Syaaban . Dik An pun laju-laju tanya mak betol ke apa yang sepupu Dik An cakap ni. Mak cakap betol . Huhu Dik An je ketinggalan ketapi ghupanya hehe.

Tapi mak cakap kalau kita nak puasa qada boleh je . Cuma puasa sunat je tak boleh . Ramadhan dah dekat , dah habis qada ? Ada masa lagi nih bagi sapa yang belom hehe :)

14 comments:

  1. MG pon bru thu . thanks sharing
    tp qada tkpe. bole . tu MG tahu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome...Dik An pun baru tahu tu yang share ni hehe...aah qada takpe :)

      Delete
  2. Replies
    1. Dik An pun baru first time dengar...

      Delete
  3. Akak pun baru tahu juga nie dik
    Syukur juga puasa qada dapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah akak...baru tahu...aah kalau qada takpe :)

      Delete
  4. Akak pon baru tahu!! Tq dik an sbb bgtau...

    ReplyDelete
  5. Tp kalau puasa ganti takpe je. Puasa sunat je tak boleh. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah puasa ganti boleh je kan hehe :)

      Delete
  6. baru tahu.. thanks for sharing..

    ReplyDelete
  7. thanks for your information Din An ..

    ReplyDelete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.