Monday, 12 May 2014

Mandi Hadas ketika Demam Campak

 
 

tetiba jadi malu malu alah tengok tajuk tu. Tapi takpelah perkongsian bersama kan , mana tau kot kot lepas ni ada yang alami masalah yang sama macam Dik An kan ? Boleh berguna jugak info mandi hadas ketika demam campak ni kan ? 
 
Dik An kan demam campak , lepastu tak boleh solat...takpa lah , lepastu dah habis period kena lah solat kan..kena mandi hadas dulu lah kan ? Lepastu Dik An fikir eh aku demam campak , macam mana eh...bukan alasan Dik An tak nak solat lagi tau...
 
tapi yang merungsingkan Dik An badan penuh bijik campak , besar besar pulak kan...persoalan Dik An adakah air tu rata ke sluruh badan ? Yelah badan penuh campak kan...at the same time takut jugak sebab sepanjang campak seriously mandi pon maen campak campak jugak..Ehhh ?

Dik An pon tanya lah mak dengan kakak , mak cakap mandi je macam biasa , nak sabun ke apa slow2 lah kat bijik campak tu...tapi Dik An tetap Dik An kalau tak puas hati lagi terus nak tanya orang laen...maka Dik An whatsapp lah dengan ustazah Dik An time sekolah dulu...
 
 

maka nya ni lah jawapan ustazah...mandi tetap macam biasa . yang penting kita kena yakin air tu rata ke sluruh badan kita...Ustazah pon dah faham dengan Dik An tu siap tnya boleh tak yakin ? Memula tu memang tak lah nak yakin bila tengok bijik campak besar besar ni , lepastu amik masa tenang kan diri yakin kan diri kata air kena seluruh badan maka terus p mandi...

Apa yang penting adalah sebuah keyakinan ! :)

 

8 comments:

  1. haah btl tu dik an..yg penting yakin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kan lya...kena yakin...tak yakin susah lah hehe...

      Delete
  2. Replies
    1. sesaja share untuk perkogsian bersama :)

      Delete
  3. time kasih atas perkongsian dik An.. amat berguna sgt perkongsian nie bagi mereka yg inginkan kepastian.

    ReplyDelete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.