Sunday, 25 May 2014

Berjangkit Sudah dan Tips Taknak Berjangkit Demam Campak

 


 

Nampak tak muka anak buah Dik An bertompok tompok putih tu ?
Amani bukan pakai bedak sejuk tau , tapi dia pakai ubat sapu nak kecutkan campak...campak ? Yess dia berjangkit dengan Dik An , Dik An pulak berjangkit dengan adik Dik An huhu...maen jangkit jangkit sudah.

Kesian tengok dia , yelah...budak lagi kan , sikit sikit nanges.
Dik An yang besar ni pon ritu nanges lah sensitif huhu , sekarang Alhamdulillah Dik An dah ok walaupun tak baik sepenuhnya lagi , ada sikit2 je lagi...hopefully hilang lah tak jadi parut huhuu.

Ok meh Dik An nak share tips kalau korang taknak berjangkit demam campak .
Dik An baru tahu je ni , makngah Dik An kasi tau . Goreng kacang tanah dan goreng sampai hangus/hangit warna dia jadi hitam legam tu , korang letak dalam baldi , rendam semalaman , dan esok pagi tu mandi lah dengan air tu...

Satu lagu tips adalah masuk kan daun mambu dalam kolah or bekas kita mandi tu , lepastu mandi air tu...demam campak ni memang setiap orang akan kena kan ? Tapi kalau yang mana ada adik atau anak kecil tu , risau takut diorang berjangkit boleh lah cuba tips Dik An ni...bukan apa budak2 kalau kena kesian kann ?

Apa pon semua ni aturan Allah , kita dah cuba kalau dengan izin Allah in shaa Allah tips tu menjadi tapi kalau tak jadi jangan salah kan Dik An pulak. Semua ni luar bidang kita , Allah punya kuasa :)

4 comments:

  1. Demam campak mmg berjangkit eh? Dulu kecik2 ana dah penah kene. Huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah boleh berjangkit...hehe dik an dah besar baru kena huhu...

      Delete
  2. demam campak mmg berjangkit.. tp kalau dah kene sekali org ckp dah tak kene dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah tulah...orang cakap kena sekali ke seumur hidup...

      Delete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.