Monday, 7 April 2014

Kotiaw goreng Untuk Dinner



Assalamualaikum...


  
Alhamdulillah siap masak kotiaw goreng untuk dinner...
maen campak2 je yang penting alhamdulillah rasa tu ada...
seronok tengok bebudak makan , even pedass diorang makan sampai habis sambil disulami air lah hehe...

Resepi mudah Kotiaw Campak-Campak

# 3 ulas bawang putih di tumbuk kasar
# sepaket kotiaw
# 15 tangkai cili kering dikisar
# dua bijik telur
# sedikit isi ayam
# sedikit fishcake
# sedikit fishball
# sedikit udang
# sos tiram
# kicap manis
# daun kucai
# 1 kiub pati ayam

Cara-cara

# panaskan minyak...tumis bawang putih hingga wangi , masukkan sos tiram ,dan cili kisar.
# masuk kan sikit air , biar sampai mendidih dan masuk kan kicap , kiub pati ayam, isi ayam serta fishcake dan fishball. Biarkan seketika.
# lepastu masukkan udang . Agak udang dah tukar warna masukkan kotiaw.
# pecahkan dua bijik telur kacau sebati
# last sekali taburkan daun kucai
# siap untuk dimakan

Dik An memang suka masak. masak memasak ni dah macam terapi untuk diri ni dah eheheks . Jemput makan semuaa :)

 .

6 comments:

  1. Goreng jangan tak goreng .
    Tukar mee lain je nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee tulah cik akak...boleh tukar masuk mee atau bihun je nnti hehe...

      Delete
  2. sama la menu kita malam tadi.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg peberet kita kotiaw goreng ni hehe...

      Delete
  3. lya pun suka memasak..bestkan dik an bermain dgn dapur :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeay kita geng :D,memang best sangat hehe...

      Delete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.