Monday, 7 October 2013

Ikhlaskan Hati





selamat pagi...selamat bekerja uolls !
pagi-pagi sematkan dalam hati dan fikiran agar ikhlas dalam semua hal kerna kalau tak ikhlas semua perasaan negatif,iri hati,hasad dengki tu mesti ada kan kan ? dan ketahuilah hanya keikhlasan dapat menyembuhkan penyakit sakit hati ni..

tapi terkadang kita sendiri yang mencari penyakit hati tu...contohnya macam kita stalk fb seseorang yang jauh lebih cantik/berjaya dari kita..lepastu mulalah nak kata macam2 kan nak cemburu semua...haaa tu bermaksud kita tak ikhlas tuh..tak ikhlas tgok dia cantik/berjaya..so jangan sendiri cari pasal dengan penyakit hati ni hehe..bahaya tau ! *yeke bahaya*

Dik An sendiri pun akui kadang tu buat benda/perkara tak ikhlas tapi sedang cuba memperbaiki sikit demi sikit..misalnya kalau orang paksa2 Dik An wat itu ini serious cakap mmg susah nak ikhlaskan hati..sebab bagi Dik An biarlah apa yang Dik An nak wat tu atas kehendak diri sendiri sebab dari situ keihklasan datang . Jom ramai2 ikhlaskan hati kita ni dalam setiap perkara :)

sekian,wassalam...

balik kampung tanam padi,
singgah lah ke blog ni lagi kalau sudi :)

1 comment:

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.