Wednesday, 21 August 2013

Dear friends , be strong !

tengah malam semalam , kawan Dik An inbox fb Dik An mintak call balik , since kteorang memang baik jadi Dik An pun call lah yana ni , call je dah dengar suara yana ni serak2 and Dik An tau dia tengah nanges, ada problem sikit.. tapi Dik An tak lama cakap dengan dia sebab ada kawan Dik An call and habis cakap terus lelap sbb ngantok wey huhu..so Dik An pun rasa bersalah kat yana ni sebab Dik An tak tau nak tolong macam mana...


Dear Yana....,
saya mintak maaf tak tolong awak tapi sebenarnya saya pun tak tahu nak tolong guana , saya kasi nasihat awak tak nak ikut , nasihat saya satu je..tolong jadi kuat yana , awak boleh sebenarnya jadi kuat tapi awak takut nak cuba sebab awak always anggap diri awak ni lemah , ye saya tau betapa sakitnya perasaan awak yana tapi awak tau kan , saya pernah rasa sakit lagi teruk dari apa yang awak rasa ni , mcm mana saya buat ? saya think positive , saya happy kan diri ni , saya sembang , have fun dengan family and kawan2...
bila lama2 saya jadi dah lali jadi dah ignore dengan apa yang jadi tu dan saya tau awak pun boleh buat macam saya tapi antara nak dengan tak nak je .. please yana , saya tau saye pun lemah jugak tapi inilah jadi bila kita selalu lemah , bagi peluang kat diri awak tu, so saya merayu dengan awak yana be strong ! 

ada sebab kenapa saya mintak awak jadi kuat yana , sebab nanti if it happened again awak boleh ignore , dah lali dah rasa macam kosong takde apa2 , kalau saya boleh awak mesti boleh jugak , please yana...
ini ja yang saya mampu tolong yana , kasi semangat , yang laen-laen saya sendiri tak tau nak tolong macam mana..


berdoa pada DIA yana , DIA sentiasa mendengar doa kita , InsyaAllah hanya DIA yang mampu membantu hambanya.



lastly saya mintak awak bersabar , saya selalu cakap dengan diri saya ni , kalau kita sabar dengan apa yang kita nak tu , insyaAllah pasti akan dapat , cuma antara cepat dan lambat je :)

salam sayang - kawan yang selalu ada di saat susah dan senang awak -

terima kasih sudi baca ,
datang dan baca lah lagi blog ni kalau sudi :)

2 comments:

  1. bagus ada kawan mcm dik an. ada masa senang dan susah :')

    ReplyDelete
  2. hehe tak jugak awak...tapi Dik An akan usaha untuk tolong kawan2 tak kira masa senang atau susah :)

    ReplyDelete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.