Tuesday, 11 June 2013

Ohoi Si Pencuri !!

Assalamualaikum...

selamat petang semua. harini terasa masa begitu lambat berjalan dan aku menghabiskan masa harini dengan tido. Tak faedah langsung keje kau wat tu farihan haha. Bangun tido je terus on laptop tgok2 fb,blog dan blogwalking ke blog yg laen..

tengah-tengah seghonok  berblogwalking ni dengar bunyi moto,lama semacam je aku pun fikir lah ada org datang kot,bukak lah tingkap bilik nak usha gitu...sekalinya masa bukak tu ternampak lah kejadian yang tak bermoral langsung ish ish ish..dua remaja hindu ni tengah seghonok mencurik buah pelam kat pokok aku ni..terus aku jerit sekuat hati aku "hoiiiiiiiiiiiiiii pencuri hoiiiiiiiii '' haha..lintang pukang larinya. Mak ayah aku dah kelam kabut dah tnya dia curi apa..aku pun cakap lah curi pelam je pun. Tapi pelam bukan sebarang pelam, Harum Manis ok and setiap kali berbuah mmg haruslah si hindu-hindu di kawasan taman aku ni mencurik dulu tau.

sakit pulak hati ni tau...kalau nak sekali pun mintak lah elok2..kteorg kasi punya, ni semua yg kat pokok tu hampa bedal aku nak makan apa woii ?diorang ni mmg tak pernah serik2 tau,pernah sekali tu abg aku kejar diorg dgn kayu hoki tapi tak insap2 lagi. Kureng pahala puasa aku harini sumpah seranah dua org hindu tu....laen kali nak pasang alarm lah pokok pelam tu, sapa dekat je op course alarm tu bunyi haha..

sekian saja.
bye and wassalam :)

p/s : selamat berbuka puasa untuk sesiapa yg puasa sunat syaaban :)

2 comments:

  1. buah pelam pown nk curi,,,xhalal bila diorg mkn kn,,,

    ReplyDelete
  2. tulah awak...buah pelam pun nak dicurinya..setiap kali cam gitu taw..tulah mmg tak halal..geram taw..huhu.

    ReplyDelete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.