Friday, 21 June 2013

Muhasabah diri sebelum tido.

Assalamualaikum...



it's true..
Sebelum tido marilah kita muhasabah diri kita masing-masing. Aku suka ayat kat atas, ayat dia lebih kurang menyuruh kita agar besangka baik terhadap semua orang, sesama kita. Yelah kalau kita asyik menilai diri orang lain, mesti sedikit sebanyak korang buruk sangka kat dia kan. so sebab tu lah kita dikehendaki menilai diri kita terlebih dahulu. jangan lah korang pandai-pandai nak nilai diri orang laen , sebab satu jari yang korang tunjuk ke arah org yang korang cakap tu sedar lah empat jari lagi sebenarnya menunding terhadap diri korang sendiri.
so, kalau korang pernah nak nilai diri orang laen tu cepat-cepat lah fikir positif. Macam aku  kadang tu bila orang marah2, aku mula lah nak nilai diri dia, tapi cepat2 aku sedarkan diri aku, fikir positif,semua orang tak perfect kat dunia ni, mungkin dia ada masalah ke kan , sapa tahu ?
so marilah kita buang yg keruh ambik yg jernih dan selalu lah fikir positif terhadap sesuatu perkara tu :)
selamat malam,
sekian,wassalam :)

terima kasih daun keladi,
datang dan baca lah blog ni lagi kalau sudi :)

3 comments:

  1. Betol tu Dik An..kena selalu muhasabah diri..

    ReplyDelete
  2. Betol tu Dik An..kena selalu muhasabah diri..

    ReplyDelete
  3. Betol tu Dik An..kena selalu muhasabah diri..

    ReplyDelete

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.