Friday, 21 June 2013

Mari kita Amalkan

Assalamualaikum...

salam jumaat dan selamat menunaikan solat jumaat buat kaum Adam semua ye. Harini nak share tentang zikir harian. Haritu masa g surau kat stesyen butterworth ada nampak zikir harian ni terfikir dalam hati hmm aku ni tak pernah nak amalkan, jadi belom terlambatkan..jadi meh lah kita amalkan..kalau tak bleh setiap hari pun cubalah seminggu tu sekurang-kurang nya sehari dua untuk kita berzikir.


jom kita amalkan sama-sama :)
aku ada tanya mak mmg kena 1000 kali ke, mak cakap 100 je pun dah cukup..sbb aku tgok mak selalu jugak zikir harian ni yg guna tasbih yg 100 bijik tu..itulah aku ada baca ada yg kata 1000 kali, ada kata 100 ada kata 33 kali. Yg mana satu wallah hu alam..For me 100 tu pun kalau kita dah bleh dapat dalam sehari tu pun dah cukup baik dah,alhamdulillah :)
sekian,wassalam :)

p/s : zikir untuk harini "Ya Allah". Jom zikir sama-sama :)

No comments:

Post a Comment

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.