Wednesday, 5 June 2013

Apa yg Perlu ada dalam bag saya

Assalamualaikum...

selamat hari rabu..alhamdulillah harini dmam dah ok sikit cuma batuk2 and selsema ja..takpe,sakit tu ujian dari Allah kan..nak tgok kita bleh hadapi ke tak hehe..

harini nak cita pasal apa yg perlu ada dalam hamdbag..tetiba nak share sbb masa g langkawi abg cakap apa je ada dalam bag tu,kembung semacam je haha..

taraa ni lah yg perlu ada huhu..

purse & coins - okey yg ni mmg nak g memana pun kena bawak lah kan sbb ic,lesen,segala jenis kad ada dalam tu kan,dan yg penting takde purse ni tak bleh lah nak beli barang2 kan..segala RM ada dalam tu hihi..yg dalam beg pink kecik comel tu pulak coins..coins ni yg memberatkan beg aku tau huhu..

power bank & usb - yang ni pun penting tambah2 kalau nak jalan jauh2...kalau setakat nak g kedai beli topup tak payah lah eh :P..dah macam keperluan pulak kan power bank ni..dulu sbelum ada power bank ni of course lah wajib bawak charger fon and setiap kali berhenti surau mana2 curi-curi charge hehe..yg dalam tuppaware putih tu segala usb untuk charge dia,nokia,ipad and sony..

handfon - yang ni mesti lagi wajib ada...kadang2 tu tak check purse check fon je ada ke tak haha...dan yg ni maxis selalu diutamakan,celcom selalu dianak tirikan haha.

pencuci muka - yang dalam bekas kecik warna hitam tu,sabun pencuci muka from miracle tab...yg ni pun wajib ada tau,nak nak lagi kulit muka aku yg berminyak ni kan,so stiap kali nak solat cuci muka wah rasa segar gitu :D ,masa g tunang sepupu aku haritu,diorg smua tgur eh baby siap bwak pncuci muka huhu..nak fresh kan muka kena lah bawak kan hihhi.

deodorant & perfume - deodorant ni aku pun tak tau asal nak kena bawak haha...yg perfume ni mmg selalu bawak even g memana pun hihi..nak sntiasa wangi gitu :)

krim sunblock - okey yg sebelah power bank bekas warna koko2 tu krim sunblock..actually krim kecantikan from shurah tp termasuk sekali dgn sunblock tu...oh ye,aku hanya pakai sunblock ni je bedak apa pun tak pakai...tp kebanyakan mmg aku kuar g mana pun,natural beauty je..bdak ke sunblock pun tak pakai tau...kulit muka sensitip you alls :(

kerongsang box - yg kotak warna hitam merah tu,kotak kerongsang...yg ni kalau jalan jauh2 je bawak,mcm g bercutikan..kalau stakat g jalan balik hari tu aku tak bwak pun hehe..

losyen mustajab,minyak cap kapak,minyak yoo yee - haa segala jenis minyak ada tau..incase sakit kepala ke,perut ke bleh lah guna kan..

haaa tujelah kan...banyak lah jugak kan,beg kecik tapi barang haa bnyak..kadang tu gagau2 cari barang haha...aku ni mmg suka jenis bag yg kecik2 comel je,tak suka yg besar2...kalau yg besar2 bawak g kelas sesuai lah kan hehe..
sekian,wassalam :)

No comments:

Post a Comment

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.