Tuesday, 7 May 2013

Ceritera Sabtu #

Assalamualaikum...

hai hai..selamat pagi...harini hari selasa dan baru nak cerita pasal kisah sabtu....err takpe tak terlewat lagi..
hari sabtu haritu birthday kakak maka sebagai adik yg baik *kunonnya* aku wat kan lah sebiji kek..
kek simple je,kek coklat hehe...tapi kali ni aku wat versi laen sikit,tapi ternyata smua org lebih suka resepi yg selalu aku wat tu..ni resepinya ----> Kek Coklat Kukus

taraaaaa taraaaa ni lah hasilnya

inilah keknya...bab2 deco ni mmg aku failed tau,comot and serabut je aku tngok tau...tapi rasa dia sodap hihi..next week birthday mama nak wat kek hapa pulak ye ? *confused* huhu..

lpas habis wat kek,pnat tak hilang lagi join abg and adik cuci akuarium pulak...huwaaa best tapi penat kot..
bahagian aku amik batu2 lpastu basuh,sakit kaki kot org pendek panjat kerusi smbil jengkit2 kaki nak kaut batu2 tu huhu...

dalam proses kaut batu2 ni...tapi tak semua lah hehe...yg bab air ikan smua abg and adik aku yg setelkan...

proses cucian batu2...bila dah sental batu2 ni kuar segala kotor serious rasa best,rasa penat tu hilang huhu...
selalu tukar air je,kira first time lah cuci batu2 ni,next cuci batu time nak raya nnti plak haha..

dan inilah akhirnya,dah nmpak cantik sikit dah,air pun jernih je..dan baru tahu yg ketul arang boleh buat air jernih,tak pernah tahu pun,kesian kan ? haha...:D

itu sajalah ceritera sabtu,cerita ahad just g makan kenduri and cerita semalam g kulim hantar budak2 tu hehe..
sekian saja untuk entry ni..
wassalam :)


No comments:

Post a Comment

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.