Sunday, 21 April 2013

ReZeKi

Assalamualaikum...

selamat berhujung minggu kawan-kawan hehe...okey harini kat hati tetiba terdetik nak cakap pasal rezeki..pada setengah org rezeki tu hanya duit atau wang semata-mata2...tapi tidak bg aku,for me rezeki tu merangkumi segala-galanya mcm pekerjaan,jodoh,sambung belajar,naik haji,menang pertandingan, dan lain2 lagi.. :)

terdetiknya kat hati nak buat entry ni sbb ada kawan-kawan yg tnya "eh knp tak keja lg,malasnya hang ni'',''laaa awat hg tak pi cari keja'',''hg dok umah ja masak buat apa,pi cari pengalaman tuh'' dan bnyak lagi ayat yg seakan-akan dengannya..dan ada jugak yg tnya ''dok blajar masak tu,nak kawen ke''...aduh bukan blajar tp aku mmg suka masak ok..:D

berdasarkan2 jawapan di atas aku memilih untuk diam diri,tp geram jugak sbb org kata aku pemalas kan,tak sebenarnya..bg aku takde rezeki lg..bukan aku tak cari,aku ada ja isi form2 untuk jawatan kosong tp bukan rezeki aku...so aku redha..

walaupun aku hanya duduk umah,masak*kdg2 kalau disuruh saja* tp tetiap bulan mak akan bg upah..so pada aku upah itu dikira sbgai rezeki jugak...yelah duduk umah je pun dapat duit kan,alhamdulillah rezeki kan namanya ?

aku percaya setiap org ada rezeki masing2,mungkin rezeki aku tiada lagi dialam pekerjaan buat masa ni,tapi siapa tahu dimasa akan dtg rezeki tu ada kan...alahai,siapalah taknak keja kan..?insyaAllah mungkin ada rezeki smbung blajar ke,siapa tahu ? ALLAH lebih mengetahuinya :)

bagi org2 yg senasib mcm aku ni yg masih menanam anggur which is menganggur jangan mengeluh,percayalah suatu hari nnti ada pekerjaan yg menanti tu...lambat atau cepat je..yg penting jgn putus asa..teruskan usaha dan berdoa,insyaAllah...:)

Kat sini nak share sikit doa dhuha...aku pasti ramai tau kan..tapi aku bukan tulis semua dari doa tu,sedikit dari doa tu :

Ya,Allah jika rezeki masih dilangit,turunkan lah.
jika di Bumi,keluarkan lah,
Jika suka permudahkan lah,
jika haram sucikan lah,
jika jauh dekatkan lah.

haaa serious aku tertarik dan paling suka part me,meh lah kita amalkan doa dhuha ni ramai2 :)

okey..itu saja yg nak dikongsikan...so lepasni sesiapa yg tanya kenapa aku tak kerja tu,sbb takde rezeki lagi ye..
sekian..wassalam :)

p/s: aku tak memilih kerja ye kawan-kawan :)

No comments:

Post a Comment

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.