Tuesday, 19 February 2013

Menu tadi...

Assalamualaikum....

Kembali update walaupun malas-malas...keje nak tido je...nak kuar pun malas jugak,kalo drive mate ni nak tutup je...macam2 lah aku ni kan huhu...saje je nak cite menu yg dimasak oleh aku harini...huwaaa since cuti raya cina haritu lama gila kot aku takmaen masak-masak ni..sbb nya mak aku ada kat umah,so kasi mak masak baru sodap sikit haha...harini masak yg simple2 je...mudah,ringkas dan cepat kekekkeke.....

menu pertama yg berjaya disiapkan oleh aku haha...
ikan kembung goreng :)

menu kedua ayam masak halia :)
first time buat,yg ni mmg senang dan cepat je...sodap pun sodap hehe..

menu ketiga sambal daging :)
yg ni pun senang sangat...sebenarnya nak cita pasal cara masak sambal daging ni...jom tgok..

mula2 masuk kan daging yg telah dibasuh ke dalam kuali...

lepastu masukkan 30 biji cili kering dan 15 ulas bawang merah yg telah dikisar.
masukkan pulak sedikit minyak,cuka,gula,garam dan sedikit kicap..
bukak api dan biarkan sehingga masak...
kalau agak2 kering tambah lah sedikit air...
haaa mudahkan...selamat mencuba :)

tujelah menu yg simpe dan ringkas dari aku...sayur mayur mmg takde..selalu sayur hari hari yg mak ayah aku cuti sekolah je sbb diorg g market hehe..tu je untuk petang ni..bubye hehe :)









No comments:

Post a Comment

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.