Monday, 7 January 2013

mAin mAsak-MasAk

Assalamualaikum...

Orang kata hari isnin ni MONDAY BLUES...dan aku turut terasa mondays blues tersebut...even aku tak belajar dah, tak keja lagi tp aku rasa monday blues ni sbb aku kan tukang masak yg terkemuka kat umah ni,so tugak aku memasak aje lah kan..hari ini setelah tiga hari aku cuti dari main masak2 ni aku kembali bermain dengan periuk,senduk dan kuali kekekeke..Sebenarnya malas sangat nak masak tau,lg pulak mak aku tak pesan ape2..just ckp goreng ikan je sbb lauk smlam ade lg..tp walaupun malas mood nak masak tu tetap ada..so aku pun mula lah bermain pada jam 12 noon and finish at 1pm.. Haaa satu jam je aku masak. Mmg lah simple je aku just masak telur masak kurma and ikan bilis masak asam..Tapi dalam satu jam tu sambil aku rebus telur aku boleh pulak kuar g beli perencah kurma and santan kotak..kalo mak tau habis aku..korg jgn ikut tau perangai aku tu.aku je boleh..kekeke..sambil kayuh basikal lelaju smbil pikir telur atas api hahaha...so inilah hasil masakan aku..

first time aku masak jenis bekurma ni,alhamdulillah menjadi :)

ikan bilis masak asam,yg ni menjadi kegemaran ramai even ada lauk yg sesedap..hehe :)

so,inilah total lauk untuk harini yg dicampur lauk smlm..gulai ikan masin dan ikan masak pindang...

so malas2 nak masak pun akhirnya masak jugak kan..sebenarnya ade je daging,udang and ayam dalam fridge,tp memandangkan aku malas dan nak simple2 je maka terhasil lah lauk2 td..hehehe...
bubye korang,assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Teghima Kasih Sudi Komen di Dik An's Story.
Komen-komen yang membina amat Dik An hargai.
Setiap komen In Shaa Allah akan Dik An balas.